BEYOND ZERO

POZNAJ GAMĘ NAPĘDÓW TOYOTY

W 1997 roku na rynku pojawiła się Toyota Prius – pierwszy produkowany seryjnie model hybrydowy. Toyota stała się prekursorem napędów zelektryfikowanych, czyli technologii opartych na połączeniu silnika elektrycznego ze spalinowym lub całkowicie elektrycznych. Dziś marka oferuje aż 4 takie rozwiązania: pełne hybrydy, hybrydy typu plug-in, elektryczny na baterię i napęd elektryczny na wodór. Do 2030 roku Toyota zamierza wprowadzić na rynek 30 nowych modeli bezemisyjnych oraz osiągnąć całkowitą neutralność klimatyczną.

  • Toyota prezentuje 3 zelektryfikowane napędy przyszłości: hybrydowy, elektryczny na baterię oraz elektryczny na wodór.

    1996

  • Toyota staje się pierwszym koncernem na świecie, który rozpoczyna masową produkcję hybryd, wprowadzając na rynek Priusa.

    1997

  • Toyota oferuje aż 4 rodzaje zelektryfikowanych napędów: pełną hybrydę, hybrydę typu plug‑in, samochód elektryczny na baterię oraz samochód elektryczny na wodór.

    Dziś

  • Toyota zamierza wprowadzić 30 modeli bezemisyjnych na całym świecie.

    2030

  • Toyota planuje sprzedawać w Europie wyłącznie samochody bezemisyjne: elektryczne na baterię oraz elektryczne na wodór z ujemną emisją, czyli oczyszczające powietrze.

    2035

JEDEN CEL, WIELE TECHNOLOGII

Od 1997 roku Toyota sprzedała na całym świecie ponad 20 milionów zelektryfikowanych pojazdów, których podstawę stanowią pełne hybrydy korzystające z silnika elektrycznego nawet do 77% czasu jazdy. Dzięki doświadczeniom czerpanym z tego niezwykle popularnego samoładującego się napędu hybrydowego Toyota mogła rozwijać pozostałe technologie i zapewnić im najwyższą efektywność, bezpieczeństwo i niezawodność.

  • Jednostka sterująca
    z inwerterem i konwerterem
    Przekładnia
    planetarna
    Silnik
    elektryczny
    Bateria
    trakcyjna
    +
    Silnik
    benzynowy
    +
    Zbiornik
    na paliwo

    Napęd hybrydowy

    Napęd wykorzystujący połączenie silnika spalinowego i elektrycznego samodzielnie ładuje baterie podczas jazdy, hamowania i postoju z możliwością bezemisyjnej jazdy w trybie całkowicie elektrycznym.

    • 5. generacja

      Udoskonalona wersja napędu hybrydowego

    • Nawet 77%

      Czas jazdy w trybie elektrycznym

    • 20 mln

      Liczba hybryd Toyoty sprzedanych na świecie

    Poznaj najnowszy model posiadający tę technologię
    Toyota C‑HR
  • Jednostka sterująca
    z inwerterem i konwerterem
    Przekładnia
    planetarna
    Silnik
    elektryczny
    Bateria
    trakcyjna
    +
    Silnik
    benzynowy
    +
    Zbiornik
    na paliwo
    +
    Ładowanie zewnętrzne
    z gniazdka

    Napęd hybrydowy plug‑in

    Rozszerzenie funkcjonalności pełnych hybryd o możliwość doładowania baterii z gniazdka w celu większego zasięgu bezemisyjnej jazdy w trybie całkowicie elektrycznym.

    • 98 km

      Maksymalny zasięg jazdy miejskiej w trybie elektrycznym

    • STAŁE OSIĄGI

      Efektywna jazda niezależnie od stopnia naładowania baterii

    • POMPA CIEPŁA

      Rozwiązanie ograniczające zużycie energii w standardzie

    Poznaj najnowszy model posiadający tę technologię
    Prius Plug‑in
    Dowiedz się więcej
    Prius Plug‑in
  • Jednostka sterująca
    z inwerterem i konwerterem
    Przekładnia
    jednostopniowa
    Silnik
    elektryczny
    Bateria
    trakcyjna
    +
    Zbiornik
    na wodór
    +
    Ogniwa
    paliwowe

    Napęd elektryczny na wodór

    Napęd oparty na doświadczeniach z technologii hybrydowej, w którym ogniwa paliwowe wytwarzają energię elektryczną z połączenia wodoru i tlenu, a jedynym produktem ubocznym jest woda.

    • 5 min

      Krótki czas tankowania

    • 0g/km

      Brak emisji szkodliwych spalin

    • 650 km

      Maksymalny zasięg po jednym tankowaniu

    Poznaj najnowszy model posiadający tę technologię
    Mirai
  • Jednostka sterująca
    z inwerterem i konwerterem
    Przekładnia
    jednostopniowa
    Silnik
    elektryczny
    Bateria
    trakcyjna
    +
    Ładowanie zewnętrzne
    z gniazdka

    Napęd elektryczny na baterie

    Napęd elektryczny, bazujący na 26 latach doświadczeń Toyoty w produkcji zelektryfikowanych napędów, który wykorzystuje baterię jako główne źródło zasilania.

    • DO 10 lat

      Możliwość przedłużenia gwarancji na baterię

    • 150 kW

      Maksymalna moc ładowania prądem stałym

    • 516 km

      Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu

    Poznaj najnowszy model posiadający tę technologię
    TOYOTA bZ4X

WSPANIAŁA HISTORIA

Toyota już w 1996 roku przedstawiła światu swoją wizję bezemisyjnej przyszłości motoryzacji opartą na zelektryfikowanych napędach. Od tego czasu trwały prace nad rozwojem i udoskonalaniem nowych technologii: pełnych hybryd, hybryd typu plug‑in, napędu elektrycznego na wodór oraz elektrycznego na baterię. Zachęcamy do zapoznania się z bogatą historią Toyoty w zakresie elektryfikacji.

Napęd pełny hybrydowy oraz plug‑in

Napęd hybrydowy pojawił się na rynku najwcześniej, bo już w 1997 roku. Pierwszym seryjnie produkowanym samochodem hybrydowym była Toyota Prius. Pięć generacji samoładującego napędu hybrydowego (włącznie z wariantem plug‑in umożliwiającym dodatkowe doładowanie baterii z gniazdka) i 13 modeli z pełnym napędem hybrydowym to najlepszy dowód na to, jaką popularność zdobyła ta technologia wśród kierowców.

Dowiedz się więcej

Napęd elektryczny na baterię

Pierwszym samochodem Toyoty z napędem elektrycznym na baterię był model RAV4 EV oferowany w Stanach Zjednoczonych od 1997 roku. Korzystając z ponad 26 lat doświadczeń w tworzeniu pojazdów zelektryfikowanych, w 2022 roku marka zadebiutowała także w Europie pierwszym w pełni elektrycznym modelem na baterię, którym jest wydajny i dynamiczny SUV Toyota bZ4X o zasięgu do 516 km na jednym ładowaniu.

Dowiedz się więcej

Napęd elektryczny na wodór

Prototypem samochodu elektrycznego napędzanego ogniwami wodorowymi był pojazd bazujący na nadwoziu Toyoty RAV4. Zaprezentowano go w 1996 roku, a przez kolejne 19 lat udoskonalano, aby przygotować się na stworzenie napędu oferującego maksymalną funkcjonalność, bezawaryjność i bezpieczeństwo. Tak powstała Toyota Mirai, czyli pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny zasilany wodorem

Dowiedz się więcej

25-lecie hybryd

PONAD ĆWIERĆ WIEKU HYBRYD

W 2022 roku Toyota świętowała 25-lecie modelu Prius, auta, które rozpoczęło hybrydową rewolucję w motoryzacji. Najnowsza, piąta już generacja tego światowego prekursora zelektryfikowanych napędów jest najlepszym potwierdzeniem tego, że Toyota z powodzeniem kontynuuje misję tworzenia świata bez zanieczyszczeń. Ponad ćwierć wieku ciągłego rozwoju i udoskonalania technologii hybrydowej oraz poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przełożyło się na ultranowoczesną Toyotę Prius z napędem typu plug-in.