Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
5 marca 2025

Toyota liderem na polskim rynku motoryzacyjnym wśród klientów indywidualnych i firm

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2025 roku zarejestrowano w Polsce 18 381 samochodów osobowych i dostawczych Toyoty, co potwierdza jej dominującą pozycję na krajowym rynku. Toyota jest najchętniej wybieraną marką zarówno przez klientów indywidualnych, jak i firmy, a w pierwszej dziesiątce tego zestawienia znajduje się łącznie aż pięć modeli japońskiego producenta z Corollą na czele. Toyota zdominowała również poszczególne segmenty rynku – Aygo X, Yaris, Yaris Cross, Corolla, Toyota C-HR i Camry są liderami w swoich klasach.

Toyota kontynuuje dominację na polskim rynku motoryzacyjnym, osiągając od początku bieżącego roku imponujące wyniki sprzedażowe. Łączna liczba 18 381 zarejestrowanych nowych pojazdów osobowych i dostawczych marki do końca lutego zapewniła jej 18,6% udziału w rynku. Warto zaznaczyć, że druga marka w rankingu popularności osiągnęła rezultat niższy o pokaźne 10,3 punktu procentowego.

Tylko w lutym na polskie drogi wyjechało 8585 nowych Toyot, a japoński producent zdominował zarówno segment klientów prywatnych, jak i klientów flotowych. Wśród nabywców indywidualnych zarejestrowano 2936 pojazdów marki, podczas gdy sektor biznesowy powiększył swoje floty o imponującą liczbę 5649 egzemplarzy Toyoty.

Corolla najpopularniejsza w Polsce

Olbrzymia przewaga Toyoty na polskim rynku motoryzacyjnym znajduje odzwierciedlenie w zestawieniu 10 najchętniej wybieranych modeli 2025 roku, gdzie auta japońskiej marki zajmują aż pięć pozycji. Na szczycie rankingu niezmiennie od 2021 roku króluje Corolla – w ciągu pierwszych dwóch miesięcy bieżącego roku zarejestrowano 3924 egzemplarze tego kompaktowego modelu wyposażonego w hybrydę piątej generacji, z czego 1667 aut trafiło na drogi tylko w lutym.

Drugie miejsce w zestawieniu należy do Toyoty C-HR, która może pochwalić się wynikiem 3156 zarejestrowanych pojazdów oraz godnym uwagi wzrostem na poziomie 34%. Piąta lokata przypadła modelowi Yaris Cross (1961 rejestracji), szóstą pozycję zajął Yaris (1921 egzemplarzy), natomiast na dziewiątym miejscu uplasował się SUV RAV4 z wynikiem 1806 zarejestrowanych pojazdów.

Dominacja Toyoty w sześciu segmentach

Poszczególne modele osobowe Toyoty zajmują także czołowe pozycje w swoich kategoriach rynkowych. W segmencie aut najmniejszych niepodzielnie rządzi Aygo X – 680 rejestracji w styczniu i lutym oznacza 16-procentowy wzrost rok do roku i przekłada się na impomujące 48,1% udziału w segmencie. W segmencie B pierwsze miejsce należy do Yarisa (25,2% udziału rynkowego), wśród miejskich aut typu B-SUV prym wiedzie Yaris Cross (18,6% udziału), natomiast w segmencie C najchętniej wybieranym modelem pozostaje Corolla (25,1% udziału).

Niezwykle konkurencyjny segment C-SUV pokazuje, że co czwarty nabywca w tej kategorii decyduje się na samochód Toyoty. Po dwóch miesiącach na pierwszej pozycji plasuje się Toyota C-HR (19,2% udziału w segmencie), a piąte miejsce z wynikiem 877 zarejestrowanych pojazdów zajmuje Corolla Cross (5,3% udziału). W segmencie D bezkonkurencyjna okazuje się Toyota Camry, której udział wynosi 23,7%. Hybrydowa limuzyna osiągnęła rezultat 1187 zarejestrowanych egzemplarzy, co stanowi znaczący, 39-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.